P.S. В том же году Фриклунд прекратил сотрудничество с Мальмстеном, а в 1950 г. фабрика «Hagafors Stolfabrik» начала производство стула «Haga», который практически не отличался от «Lilla Aland», разве что автором теперь значился Фриклунд.
P.P.S. Однако в 1942 г. Фриклунд и Мальмстен создали еще как минимум один предмет, великолепный кабинет с очень поэтичной инкрустацией, содержащей инициалы подмастерья, которые теперь можно было бы вырубить только топором, но это было бы кощунством…
———
P.S. When this happened, Fryklund stopped his “close-knit collaboration” with Malmsten and, in 1950, Hagafors Stolfabrik released another take on the old Swedish classics. Called the Haga chair, this piece was almost identical to Malmsten’s Lilla Aland; this time, however, Fryklund’s authorship was undisputed.
P.P.S. There was yet another piece of furniture Fryklund created together with Malmsten in 1942, a cabinet with a breaktaking marquetry. This time, intentionally or not, Fryklund carved his initials right on the front door. After all, it took a pen to take credit for the Lilla Åland and would take a sword (or an axe, as the Russian saying goes) to claim authorship for this piece…
(photos here and above: schalling.se, blog.lostartpress.com, bukowskis.com, auktionsverket.com, auctionet.com, malmsten.se, colnect.com, laboratory22.com)
P.P.S. Однако в 1942 г. Фриклунд и Мальмстен создали еще как минимум один предмет, великолепный кабинет с очень поэтичной инкрустацией, содержащей инициалы подмастерья, которые теперь можно было бы вырубить только топором, но это было бы кощунством…
———
P.S. When this happened, Fryklund stopped his “close-knit collaboration” with Malmsten and, in 1950, Hagafors Stolfabrik released another take on the old Swedish classics. Called the Haga chair, this piece was almost identical to Malmsten’s Lilla Aland; this time, however, Fryklund’s authorship was undisputed.
P.P.S. There was yet another piece of furniture Fryklund created together with Malmsten in 1942, a cabinet with a breaktaking marquetry. This time, intentionally or not, Fryklund carved his initials right on the front door. After all, it took a pen to take credit for the Lilla Åland and would take a sword (or an axe, as the Russian saying goes) to claim authorship for this piece…
(photos here and above: schalling.se, blog.lostartpress.com, bukowskis.com, auktionsverket.com, auctionet.com, malmsten.se, colnect.com, laboratory22.com)